ការធ្វើការទំនាក់ទំនងនិងព័ត៏មាន
ប្រសិនយើងជាអ្នកទំនាក់ទំនងសង្គមនិងសារពត៌មាន តើយើងធ្លាប់ដឹងនិងសិក្សាថាអ្វីទៅជាការទំនាក់ទំនងនិងសារព័ត៏មានដែរទេ ? មិនចាំបាច់ថាអ្នកជាអ្នកទំនាក់ទំនងសង្គមនិងសារពត៌នោះទេទើបអ្នកអាចសិក្សាការទំនាក់ទំនងសង្គមនេះបាន។ អ្នកធ្លាប់បានដឹងហើយថាមនុស្សយើងអាចរស់នៅបានគឺដោយសារតែមានការប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នាទៅវិញទៅមក។ ប៉ុន្តែគ្រាន់តែយើងមិនដឹងថាតើយើងត្រូវសិក្សាបែបណាទើបធ្វើអោយការទំនាក់ទំនងរបស់យើងទទួលបានការជោគជ័យ។![]() |
| Social Communication |
ដោយសារតែដូច្នេះហើយទើបអ្នកត្រូវសិក្សាស្វែងយល់អំពីផ្នែកនៃការទំនាក់ទំនងសង្គមនិងសារព័ត៏មាន។ ចំណុចទីមួយចំពោះការទំនាក់ទំនងទៅកាន់សង្គមមនុស្សនិងសារធារ
ណៈ គឺដើម្បីចែករំលែកនូវពត៌មាននូវអ្វីៗដែលថ្មីៗហើយជាមួយនិងការធ្ចើការទំនាក់ទំនងជាមួយនិងមនុស្សទូទៅដើម្បីឲ្យសារធារណៈជនបានដឹង ប៉ុន្តែពេលយើងចេញផ្សាយពត៌មានអ្វីមួយទៅកាន់មនុស្សទូទៅនៅទីសារធារណៈគឺយើងត្រូវមានការឆ្លងកាត់នូវកត្តាមួយចំនួនដូចជា៖
ពត៌មាន៖ គឺជាការផ្សព្វផ្សាយអោយមហាជនដឹងពីព័ត៏មានឬរឿងអ្វីមួយដែលបានកើតឡើងនៅក្នុងសង្គម។ហើយអ្នកកាសែតក៏ជាអ្នកទំនាក់ទំនងសង្គមដែលពួកគេមានតូនាទីរកឲ្យឃើញនូវពត៌មាននិងប្រភពរបស់ព័ត៏មាននិងទកន្លែងពិតប្រាកដ។
អ្នកបញ្ជូន៖ គឺជាអ្នកផ្សព្វផ្សាយនូវពត៌មានទៅកាន់សង្គម ដោយបានបង្ហាញនៅព្រឹត្តិការណ៏ដែលបានកើតឡើងនៅក្នុងសង្គម។សារ៖ គឺជាទម្រង់នៃការយកពត៌មានដោយផ្អែកទៅលើសំនួរទាំង 6មានដូចជា៖ ហេតុអ្វី? កន្លែងណា?
ពេលណា? នណា? អ្វី? ដូចម្តេច? ឫក៏ W5H1(Why,
Where, When, Who, What, How)។
គោលបំណង៖ គឺជាការបង្ហាញរព័ត៏មានអ្វីមួយដើម្បីអោយមនុស្សទាំងអស់បានដឹត បានឃើញនិងបានស្វែងយល់នៅព័ត៏មាននោះ។ប៉ុស្តិ៍៖ ជាកន្លែងផ្សព្វផ្សាយ ពត៌មានទៅកាន់សាធារណៈជន ហើយពត៌មានដែលបានបម្រុងទុកនិងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយនោះគឺគេបានត្រួតពិនិត្យរួចជាស្រេចហើយ ដើម្បីចៀសវាងនូវកំហុសក្នុងការផ្សព្វផ្សាយ។ កត្តាដែលធ្វើអោយរំខាន៖ មិនថាយើងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយព័ត៏មានឬធ្វើអ្វីមួយនោះទេ គឺតែងតែមានឧបសគ្គគ្រប់ពេលជាពិសេសអ្នកកាសែតឬអ្នកធ្វើការទំនាក់ទំនងខាងសង្គមនិងសារព័ត៏មាន។ អ្នកទទួល៖ គឺមានន័យថាគេបានទទួលពត៌មាន ឫក៏ដំណឹងពីអ្នកបញ្ជូនសារដោយបានឃើញ មើលនិងយល់នៅព័ត៏មានទាំងនោះ។លទ្ធផល៖ នៅពេលដែលយើងបានធ្វើការផ្សព្វផ្សាយពត៌មានអ្វីមួយគឺយើងតែងតែចង់ដឹងអំពីលទ្ធផលថាតើការផ្សព្វផ្សាយរបស់យើងទៅដល់មហាជននោះបានទទួលទ្ធផលល្អឬមិនល្អ?1. ឆ្លើយតប៖ រាល់ការផ្សព្វផ្សាយវាតែងតែមានការខុសឆ្គង ឫក៏មិនសមរម្យនូវពាក្យសម្តីនៅពេលដែលយើងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយទៅកាន់មហាជន ដូចច្នេះហើយយើងត្រូវការឆ្លើយតបទៅវិញជាមួយនិងការរិះគន់របស់មហាជនដើម្បីធ្វើការកែលំអបន្ថែមទៀត។ការចែកចាយពត៌មាន៖ យើងបានដឹងហើយថារាល់ថ្ងៃនេះវាមានការអភិវឌ្ឍន៏យ៉ាងក្លាំងខ្លាខាងបច្ចេកវិទ្យា បើសិនជាយើងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយអ្វីមួយដែលល្អ ប្លែក សំខាន់ និងមានប្រយោជន៏នោះសារធារណៈជនរបស់យើងនិងធ្វើការចែកចាយបន្តនូវពត៌មាននោះ។បណ្តាញសង្គម៖ រាល់ថ្ងៃការផ្សព្វផ្សាយពត៌មានយើងអាចផ្សព្វផ្សាយបានគ្រប់ទីកន្លែង គ្រប់ពេលវេលា ហើយយើងអាចផ្សព្វផ្សាយតាមបណ្តាញសង្គមមួយចំនួនដូចជា៖ TV, Radio, YouTube, Twitter, Google+, Facebook, Newspaper, Blogger,Word-press ជាដើមទាំងនេះហើយវាគឺជាបណ្តាញសង្គមដែលពេញនិយមបំផុតចំពោះការផ្សព្វផ្សាយ។
គោលបំណង៖ គឺជាការបង្ហាញរព័ត៏មានអ្វីមួយដើម្បីអោយមនុស្សទាំងអស់បានដឹត បានឃើញនិងបានស្វែងយល់នៅព័ត៏មាននោះ។ប៉ុស្តិ៍៖ ជាកន្លែងផ្សព្វផ្សាយ ពត៌មានទៅកាន់សាធារណៈជន ហើយពត៌មានដែលបានបម្រុងទុកនិងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយនោះគឺគេបានត្រួតពិនិត្យរួចជាស្រេចហើយ ដើម្បីចៀសវាងនូវកំហុសក្នុងការផ្សព្វផ្សាយ។ កត្តាដែលធ្វើអោយរំខាន៖ មិនថាយើងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយព័ត៏មានឬធ្វើអ្វីមួយនោះទេ គឺតែងតែមានឧបសគ្គគ្រប់ពេលជាពិសេសអ្នកកាសែតឬអ្នកធ្វើការទំនាក់ទំនងខាងសង្គមនិងសារព័ត៏មាន។ អ្នកទទួល៖ គឺមានន័យថាគេបានទទួលពត៌មាន ឫក៏ដំណឹងពីអ្នកបញ្ជូនសារដោយបានឃើញ មើលនិងយល់នៅព័ត៏មានទាំងនោះ។លទ្ធផល៖ នៅពេលដែលយើងបានធ្វើការផ្សព្វផ្សាយពត៌មានអ្វីមួយគឺយើងតែងតែចង់ដឹងអំពីលទ្ធផលថាតើការផ្សព្វផ្សាយរបស់យើងទៅដល់មហាជននោះបានទទួលទ្ធផលល្អឬមិនល្អ?1. ឆ្លើយតប៖ រាល់ការផ្សព្វផ្សាយវាតែងតែមានការខុសឆ្គង ឫក៏មិនសមរម្យនូវពាក្យសម្តីនៅពេលដែលយើងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយទៅកាន់មហាជន ដូចច្នេះហើយយើងត្រូវការឆ្លើយតបទៅវិញជាមួយនិងការរិះគន់របស់មហាជនដើម្បីធ្វើការកែលំអបន្ថែមទៀត។ការចែកចាយពត៌មាន៖ យើងបានដឹងហើយថារាល់ថ្ងៃនេះវាមានការអភិវឌ្ឍន៏យ៉ាងក្លាំងខ្លាខាងបច្ចេកវិទ្យា បើសិនជាយើងធ្វើការផ្សព្វផ្សាយអ្វីមួយដែលល្អ ប្លែក សំខាន់ និងមានប្រយោជន៏នោះសារធារណៈជនរបស់យើងនិងធ្វើការចែកចាយបន្តនូវពត៌មាននោះ។បណ្តាញសង្គម៖ រាល់ថ្ងៃការផ្សព្វផ្សាយពត៌មានយើងអាចផ្សព្វផ្សាយបានគ្រប់ទីកន្លែង គ្រប់ពេលវេលា ហើយយើងអាចផ្សព្វផ្សាយតាមបណ្តាញសង្គមមួយចំនួនដូចជា៖ TV, Radio, YouTube, Twitter, Google+, Facebook, Newspaper, Blogger,Word-press ជាដើមទាំងនេះហើយវាគឺជាបណ្តាញសង្គមដែលពេញនិយមបំផុតចំពោះការផ្សព្វផ្សាយ។

Post a Comment